Marta Perlińska – Lektorka angielskiego
Lektorka angielskiego
Lubisz życie w stylu YOLO? Wszystko co robisz jest spontaniczne? Brawo Ty! Musisz jednak wiedzieć, że nauka języka nie do końca lubi spontaniczność. Planowanie nauki, powtórek oraz tworzenie językowej rutyny to podstawa sukcesu. Dziś przekażę Ci wiedzę zdobytą przeze mnie oraz przez moich uczniów, która pomoże Ci uczyć się efektywnie, a co więcej – przyniesie widoczne rezultaty.
Słyszeliście kiedyś ten tekst? A ten, że musicie uczyć się ,,systematycznie’’? A może rodzice czy nauczyciele wypominali Wam, że nigdy nie widzą Was z książką? Nie wiem jak Was, ale mnie żadne z tych zdań nigdy nie zmotywowało do nauki – są one tak samo nieokreślone jak zwykła komenda ,,ucz się’’ rzucona przez rodzica, który na trzy sekundy wparował do pokoju aby skontrolować co robicie. Co więc oznacza ta systematyczność? Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez kanadyjskich badaczy magazynu Annals of Surgery (2006) badani, których naukę rozłożono w czasie na cztery równe porcje uzyskała znacznie lepsze rezultaty niż grupa, która poświęciła taką samą ilość czasu na naukę w skondensowanym, czterogodzinnym bloku. Pamiętajcie zatem, aby każdy materiał rozbijać na mniejsze części, najlepiej tej samej wielkości, które będziecie przerabiać w podobnym odstępie czasu.
I tu z pomocą przyjdzie nam planowanie powtórek. Zakładając z góry, że pewna cześć materiału Wam ucieknie będziecie mogli lepiej zaplanować to w jaki sposób powtórzycie materiał, aby uniknąć luk w pamięci. Aby wprawić się w planowanie przygotowałam dla Was dwa planery – jeden z nich to planer językowy, w którym możecie rozpisać dokładnie co chcecie robić w dany dzień tygodnia, później zaś odhaczać dni, w których wykonaliście swój cel. Drugi zaś to planer powtórkowy, dzięki któremu zapisując z góry dni i porcje materiału do powtórki ogarniecie dowolnie wielką paczkę materiału! Poniżej możecie obejrzeć przykładowy plan:
Planuj powtórki, ale i odpoczynek!
Tak jak widzicie – nie na każdy dzień tygodnia rozpisałam porcję materiału. Dlaczego? O tym jak istotne są przerwy wspomina między innymi Seabrook, Brown i Solity (2005) czy Cepeda i Kapler (2011). Według badaczy osoby rozkładające naukę w czasie osiągają lepsze wyniki. Jak zaplanować powtórki? Oczywiście, nie jesteśmy robotami, więc nie musimy wyliczać wszystkiego co do minuty czy sekundy, natomiast warto zwrócić uwagę na to ile czasu zajmuje nam nauka danego materiału – np. przyswojenie Mowy zależnej zajęło mojej uczennicy Ani 2,5h. Jak mądrze zaplanować powtórki tego tematu? Polecam Wam podzielić ten czas na 30-minutowe sesje – zatem wychodzi nam, że Ania powinna wracać do Mowy zależnej pięć razy poświęcając na powtórki jednorazowo około 30 minut. Możecie wybrać sobie jeden konkretny dzień, w którym będziecie powtarzać dany materiał – tak, być może wyjdzie na to, że będziecie do niego wracać przez cały miesiąc, najważniejsze, żeby się nie poddawać, a wtedy będziecie mieli pewność, że temat jest przez Was dokładnie przerobiony. Przy okazji ostatniej sesji warto zrobić całościowy test powtórkowy – dzięki temu zobaczycie, czy musicie jeszcze raz wrócić do którego zagadnienia, czy nie ma takiej potrzeby.
Klikając TUTAJ znajdziecie gotowe planery do pobrania – koniecznie je wypróbujcie, aby usystematyzować swoją naukę i zobaczyć pozytywne efekty planowania nauki.
Napisz do mnie
Chcesz przenieść swoją wiedzę z pamięci krótkotrwałej do długotrwałej? Nauczyć się jak pozyskiwać wiedzę z filmów czy seriali? A może szukasz interesujących lekcji online na kursy biznesowe?
Po przesłaniu odpowiedzi otrzymasz ode mnie indywidualną ofertę, cennik oraz szczegółowe informacje dotyczące zajęć.
Po przesłaniu odpowiedzi otrzymasz ode mnie indywidualną ofertę, cennik oraz szczegółowe informacje dotyczące zajęć.
Jak będą wyglądały nasze lekcje?
➡️Przed pierwszymi zajęciami zawsze proszę o wypełnienie testu gramatycznego, na pierwszej lekcji sprawdzimy czytanie, mówienie i rozumienie ze słuchu – dzięki temu ustalimy poziom wyjściowy.
➡️Po pierwszych zajęciach przesyłam Plan Zajęć – indywidualny rozkład tego, co będziemy robić z gramatyki, leksyki.
➡️co miesiąc otrzymasz darmowe wyzwanie na 30dni mojego autorstwa.
➡️Na lekcji prowadzimy specjalny plik, w którym zapisuję zdania z błędami.
➡️ Przed każdą lekcją przesyłam materiały oraz listę słówek.